Kierunki i uwarunkowania rozwoju

Strategia

Strategia Grupy Tarczyński zakłada systematyczne podnoszenie konkurencyjności jakościowej i kosztowej przedsiębiorstwa w relacji do czołowych polskich firm branży przetwórstwa mięsnego.

Grupa zamierza dalej rozwijać się w kluczowych kategoriach produktowych i zwiększać wartości oraz udział tych kategorii produktowych w rynku wędlin ogółem. Wśród naszych celów są także pozyskiwanie nowych klientów, rozwój w zakresie innowacyjności i kreowania potrzeb klientów.

Naszą ambicją jest rola globalnego lidera w zakresie białkowych przekąsek premium. Wnikliwą uwagę poświęcamy nie tylko produktowi, ale i strategii marketingowej, kanałom dystrybucji oraz wymogom środowiskowym. Od ponad 30 lat naszym priorytetem i rodzinnym zobowiązaniem jest zrównoważony rozwój i tworzenie najwyższej jakości markowych produktów. Wciąż dążymy do doskonałości. Znamy wagę innowacji, posiadamy własne laboratoria, zespół technologów, dział jakości oraz jeden z najbardziej nowoczesnych zakładów wędliniarskich w Europie.

Jacek Tarczyński Prezes Zarządu Tarczyński

Plany inwestycyjne

308,1
mln PLN
wydatki inwestycyjne Grupy Tarczyński w 2024 r.
36,3
% r/r
wzrost wydatków inwestycyjnych
14,9
%
udział wydatków inwestycyjnych w przychodach Grupy w 2024 r.

Strategiczne inwestycje Grupy Tarczyński na lata 2025-2026 obejmują dwa kluczowe obszary:

  • rozbudowę zdolności produkcyjnych linii kabanosowych w węzłach obróbki mechanicznej, nadziewania, obróbki termicznej oraz pakowania wraz z infrastrukturą towarzyszącą, obejmującą automatyzację procesów produkcyjnych – w szczególności w obszarze pakowania, kartonowania i paletyzacji;
  • inwestycje w zaawansowane technologicznie linie do odzysku białka i tłuszczu w celu lepszego zagospodarowania surowca pochodzenia wieprzowego i drobiowego wraz z budową mocy rozbiorowych mięsa drobiowego.

Dzięki rozwojowi technologicznemu Grupa skutecznie odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku i wzmacnia przewagi konkurencyjne.

Otoczenie rynkowe

Grupa Tarczyński działa na rynku FMCG od ponad trzech dekad, eksportuje do ponad 30 krajów na trzech kontynentach.

Tarczyński od lat jest najpopularniejszą marką kabanosów wśród Polaków (70-procentowy udział w rynku w marce Tarczyński oraz ok. 90-proc. udział w rynku kabanosów ogółem). Jest numerem jeden w kategorii wędlin paczkowanych oraz liderem na rynku roślinnych zamienników mięsa – dane Nielsen na koniec marca 2025 r.

1
miejsce
w rankingu Best Brands Poland 2025 w kategorii Best Overall Brand

Tarczyński liderem na rynku kabanosów