Innowacje

Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań jest od lat kluczowym elementem działań i rozwoju firmy Tarczyński. Priorytetami pozostają  ciągły  rozwój  i  optymalizacja  portfela produktów, mając na względzie  zmieniające się oczekiwania i preferencje konsumentów. Rozwój produktowy bazuje na badaniach i wdrożeniach realizowanych głównie w ramach własnego działu B+R.

Jednym z kluczowych obszarów działań w obszarze B i R jest rozwój białka pochodzącego z różnorodnych źródeł, jak i występującego w różnych formach.

5,2
%
udział ponoszonych nakładów na prace B+R w 2024 r. w przychodach spółki wobec 4,0 proc. w 2023 r.

Spółka pracuje m.in. nad wielobiałkowym preparatem, który ma być alternatywą dla białek odzwierzęcych. Produkt jest odpowiedzią na ewoluujące preferencje konsumentów rynku spożywczego, w tym rosnące znaczenie przekąsek wspierających zdrowe odżywianie.

Prace badawczo-rozwojowe będą obejmować innowację produktową, jak i procesową. W ich wyniku powstanie nowatorska technologia produkcji, a także kompleks białkowy zawierający kompozycję prozdrowotnych peptydów pochodzenia zwierzęcego, wzbogacony o białko roślinne oraz polisacharydy.

Spółka zamierza samodzielnie wytwarzać mieszankę białek pochodzących z grochu oraz makroalg morskich. Wyjściowy produkt – przypominający strukturę mięsa – będzie charakteryzował się szczególnymi właściwościami odżywczymi i prozdrowotnymi. Celem jest uzyskanie preparatu, który przyczyni się do obniżenia ryzyka chorób dietozależnych, takich jak otyłość, cukrzyca czy miażdżyca. Dodatkowo preparat ma wykazywać wysoką zdolność do poprawy walorów smakowych wędlin o smak umami.