29/09/2025
Grupa Tarczyński zwiększa przychody w kraju i za granicą
Grupa Tarczyński, lider segmentu przekąsek białkowych w branży FMCG, wypracowała po I półroczu 2025 r. 1,063 mld zł przychodów ze sprzedaży, o ponad 8,5 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem. Wartość zysku EBITDA wyniosła 133,5 mln zł wobec 151,9 mln zł r/r. Skonsolidowany zysk netto sięgnął 67,4 mln zł w porównaniu z 75,3 mln zł rok wcześniej. Wartość sprzedaży eksportowej wyniosła w analizowanym okresie ponad 350,2 mln zł, niemal 20 proc. więcej r/r.
– Konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu Grupy Tarczyński w kraju i na rynkach eksportowych, które w minionym półroczu odpowiadały już za 33 proc. całej sprzedaży. Dalej zamierzamy być istotnym graczem na kluczowych rynkach, przede wszystkim w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Czechach i Litwie. Nasza pozycja eksportowa rośnie z każdym rokiem, także poprzez uruchamianie nowych kierunków. Po tym jak w 2024 r. założyliśmy spółki celowe w USA, Wielkiej Brytanii i Rumunii, teraz koncentrujemy się na Skandynawii, gdzie zarejestrowaliśmy spółkę Tarczynski Sweden AB. Rozwój i wzrost to dla nas także poszerzanie oferty o nowych klientów o odmiennych gustach smakowych. Tym samym nie tylko umacniamy naszą pozycję w dotychczasowych kategoriach produktowych, ale także wchodzimy w nowe kategorie produktowe oraz smaki bliższe gustom zagranicznych konsumentów. Dlatego na sklepowych półkach w kraju i za granicą jeszcze tej jesieni pojawią się nowe produkty – komentuje Radosłąw Chmurak, Wiceprezes Zarządu – Dyrektor Sprzedaży Tarczyński.
W I półroczu 2025 roku na wysokość przychodów i osiągnięte przez Grupę Tarczyński wyniki wpływ miała w dużej mierze sytuacja na rynku surowców. W zakresie mięsa wieprzowego na działalność Grupy w omawianym okresie wpływ miał wzrost cen napędzany przez ograniczoną podaż, odbudowę stada w UE oraz sezonowe ożywienie popytu. W zakresie mięsa drobiowego warunki zakupu pozostawały pod wpływem kryzysu ptasiej grypy skutkującego przejściowym wzrostem cen i następnie łagodnej tendencji spadkowej cen w związku z rosnącą podażą i odbudową pogłowia. Grupa Tarczyński kontynuuje realizację strategii sprzedaży skupionej na dwóch kluczowych kategoriach W kategorii parówek dynamika wyniosła 26% proc. po I półroczu 2025 roku r/r, a w kategorii kabanosów 15 proc. r/r.
Grupa Tarczyński kontynuuje realizację strategii sprzedaży skupionej na dwóch kluczowych kategoriach W kategorii parówek dynamika wyniosła 26% proc. po I półroczu 2025 roku r/r, a w kategorii kabanosów 15 proc. r/r.
Produkty grupy są dystrybuowane do ponad 30 krajów świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.
Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie i sprzedaje produkty zarówno pod markami Tarczyński i Snack It (często jednocześnie w obydwu markach), jak i w modelu private label. Dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą: Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco.
Akcjonariusze Tarczyński podczas walnego zgromadzenia zwołanego 12 czerwca 2025 r. zdecydowali o emisji nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Pozyskany w drodze emisji akcji kapitał Grupa Tarczyński zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa, a także realizację projektów innowacyjnych.
Spółka Tarczyński regularnie dzieli się zyskiem z akcjonariuszami. 16 września 2025 r. wypłaciła 29,5 mln zł dywidendy z zysku za 2024 r.